KUNDE: RESTAURANTCHEF
UDFORDRING
Restaurantchef oplevede at mange gæster gik ud hver morgen for at finde en café eller kaffe-bar hvor de kunne købe kaffe ”to-go”. Han mente, der måske var en mulighed for at servicere hotellets gæster bedre og samtidig øge indtjeningen i restauranten.
Han gav udtryk for, at han gerne ville være i stand til at servere en kvalitetskaffe, på linje med cafeers, som hotellets gæster kunne bestille og tage med, når de skulle afsted om morgenen.
MULTILINES BUD
Med en ny kaffemaskine gjorde vi hotellet i stand til at servere en kvalitetskaffe i “to-go” kopper med hotellets logo. Gæsterne kunne derefter bestille og tage kaffen med om morgenen.
Desuden blev hotellets kaffesortimentløftet fra sort filterkaffe til Espresso, Americano, Cortado, Cappuccino og Latte for at imødekomme de forskellige kunders ønsker.
LØSNING PÅ KAFFE TO-GO
■ Kaffemaskine
■ Kopper med firmalogo + låg
■ Høj kvalitetskaffe
■ Hurtig webbestilling af kaffebønner
RESULTAT
Omsætning på salg af kaffe steg med 200%. Profitten er 50% højere på de nye kaffetyper.
Kunderne er meget tilfredse med at kunne få en kaffe to-go direkte fra hotellet, så de ikke skal bruge tid på at købe kaffe på gaden.
Kundetilfredsheden i restauranten er steget med 5%-point.
Gratis reklame for hotellet i lokalområdet, hvor gæsterne går rundt med kaffen.
Kendskabsgraden i lokalområdet er oppe med 20% ift. tidligere. Selv de lokale er begyndtat bestille morgenkaffe fra hotellet.